نانو چوب

 

محققان ماده ای به نام نانو چوب ساخته اند که عایق بهتری نسبت به مواد معمول است و از لحاظ زیستی قابل تجزیه است. این ماده از چوب تهیه می شود و ارزان است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، مهندسان دانشگاه مریلند که قبلا چوب شفاف را ساخته بودند اکنون یک نوع ماده جدید خلق کرده اند که می توان از آن به عنوان یک عایق ارزان تر و قدرتمندتر استفاده کرد که به حفظ محیط زیست کمک می کند.

آنها این ماده را «نانوچوب» نامیده اند. ماده مذکور بهتر از استایروفوم و آئروژل سیلیکا عایق بندی انجام می دهد و به حفظ انرژی ساختمان ها بهتر کمک می کند.

محققان برای تولید نانوچوب، لیگنین و همیسلولز  (دو ماده طبیعی) را از چوب استخراج کردند. به این ترتیب چوب سفید شد و قابلیت رسانایی گرمای آن کاهش یافت.

علاوه بر آن نانوچوب قدرت بیشتری دارد و مانند عایق های پشم شیشه به ایجاد حساسیت ریوی منجر نمی شود. همچنین به گفته محققان این عایق ارزان خواهد بود و هزینه تولید هر متر مکعب آن ۷.۴۴ دلار است.

جالب آنکه ضخامت نانوچوب پس از تا کردن به کمتر از یک میلی متر می رسد و از لحاظ زیستی نیز قابل تجزیه است.

کد خبر ۴۲۵۰۵۴۶
شیوا سعیدی قوی اندام

نحوه صحیح نوشتن قرارداد در پروژه های صنایع چوب

یک قرارداد میتواند یک تراژدی شود .

یک قرارداد خوب برای یک سازمان برگ برنده شرایط سخت کاری است .

یک قرارداد یک طرفه باعث از بین رفتن مشتری یا پیمانکار خواهد شد .

در زمان قرارداد همه داغ هستند , مالک میخواهد ساختمان را تمام کند تا از شر بنایی و بازسازی راحت شود , پیمانکار میخواهد پیش پرداخت را بگیرید و با اندگی سود آن احتمالا اجاره یا حقوق عقب افتاده کارگران را بپردازد .

نکته ایا میدانید هر حرف مکتوب نشده برای شما هزینه ای ایست که باید بپردازید .

مثال :

در قرارداد کرایه بعهده پیمانکار است . از یک هفته بعد از شروع قرارداد مشتری به شما فشار می اورد که پیمانکار چرا کار من را تمام نمیکنید . و شمارا مجبور میکند بخش به بخش هر قسمت که اماده است را به ساختمان بیاورید . شما هر روز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان هزینه میکنید . بخشی از کار بارگیری و به محل پروژه ارسال می شود . یک نفر استادکار و شاگرد هم میرودند تا هر قطعه در محل خود نصب شود . ایا حساب هزینه ها و وقتی که از شما هدر می رود را کرده اید .

ایا بهتر نیست اندکی تحمل کنید و به یک باره پروزه انجام  شود .

ادامه متن

هک رشد

هک رشد (به انگلیسی: Growth hacking) یکی از تکنیک‌های بازاریابی است برای گسترش تکنولوژی شرکت‌های نوپا با استفاده از تفکر تحلیلی و سنجه‌های اجتماعی برای فروش محصولات و به دست آوردن ارائه بهتر. خلق رشد می‌تواند به عنوان بخشی از اکوسیستم بازاریابی آنلاین دیده شود. در خیلی از اوقات خالق رشد از SEO، تحلیل سایت‌ها، بازاریابی محتوا و تست‌های A/B استفاده می‌کنند. هکرهای رشد از روش‌های کم هزینه و جایگزین‌های مناسب برای بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند به عنوان مثال استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی ویروسی به جای خرید تبلیغات از رادیو و تلویزیون و روزنامه در بازاریابی سنتی یکی دیگر از روش‌های خالق‌های رشد است. خلق رشد برای استارتاپ‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است همان‌طور که در اصول تئوری ناب (Lean) آمده‌است که: «اول رشد کن، بعداً بودجه بگیر». شرکت‌های فیسبوک، توییتر، لینکدین و ایر بی‌ان‌بی همه از روش‌های خلق رشد استفاده کرده‌اند.

سین الیس در ۲۰۱۰ این مفهوم را ایجاد کرد. او به چندین کمپانی اینترنتی کمک کرده بود تا به رشد خارق‌العاده‌ای دست پیدا کنند و زمانی که استارت‌آپ‌ها به دنبال رشد تعداد کاربران و مشتریان خود بودند، به سراغ او می‌رفتند. سین الیس هم در ازای دریافت پول به آن‌ها استراتژی‌های اختصاصی برای رشد سریع کسب و کارشان را می‌داد.

او سیستم‌های مورد نیاز برای رشد سریع را در شرکت‌ها راه اندازی می‌کرد، فرایندها و ایده اصلی را نیز در اختیار مدیران استارت آپ‌ها قرار می‌داد و زمانی که می‌خواست شرکت را ترک کند مشکل اصلی بوجود می‌آمد! او وقتی به دنبال جایگزین برای خود می‌گشت رزومه‌هایی متفاوت و گاهی نامرتبط دریافت می‌کرد. خیلی از این افراد مدرک بازاریابی داشتند و با اینکه دارای تجربه کاری هم بودند ولی همیشه یک چیزی را کم داشتند. سین الیس می‌دانست روشی که برای رشد استارت آپ‌ها به کار می‌برد با اصول و تکنیک‌های سنتی بازاریابی تفاوت دارد و اگر کار را به بازاریابان معمولی بدهد نتیجه خوبی بدست نمی‌آید.

هکرهای رشد وظیفه دارند فرضیه‌های مختلف‌های در بازه‌های غالباً ۱ هفته‌ای تست کنند تا بتوانند آن چیز را که یک سازمان از ترس از دست دادن موقعیت امتحان نمی کند را بررسی و تحلیل کند.

۴ مرحله پیاپی، چرخه رشد را تکمیل می‌کند که شامل تحلیل، فرضیه سازی، اولویت دهی و تست است که مداماً در یک سازمان در حال تکرار شدن است و پس از مرحله تست، مجدداً تیم‌های رشد به سراغ تحلیل داده‌های خروجی از تست می روند.

 

منبع ویکی پدیا 

دیوار چوبی روستیک

دکوراسیون آتلیه

اسب چوبی

درود بر شما

اسب چوبی کودک

اسب چوبی

درود بر شما

اسب چوبی کودک